Search

Tahun Baru! Harga Baru! Poket Aje Lama!!

Assallamualaikum Semua....

Rasanya dah dengar pasal harga telepon bimbit akan di kurangkan harganya pada tahun ini. 2011. jadi 2011 ada berita baik. telepon bimbit akan menjadi murah!!. Murah ke??

Sebenarnya....pembekal telepon bimbit ni bermuafakat untuk naikkan harga telepon bimbit pada Dis 2010. Bila menjelangnya 2011 harga telepon bimbit akan diturunkan. harganya diturunkan kepada asal!! murah!!

Kita sebagai pengguna tak pernah untuk mendapat faedah tanpa di manipulasikan oleh pihak lain. begitulah yang terjadi di malaysia kita sekarang. harganya barang itu di pantau....harang barang ni diturunkan...harga barang ini dikekalkan... ada barang naik harga...sebab barang lain naik harga...

untuk permulaan tahun 2011 ini - satu perkataan mudah adalah NAIK!!

semua naik... samada ianya positif atau negatif..... 

bila di umumkan bahawa negara malaysia akan menjadi negara berpendapatan tinggi... apa maksudnya??

1. Naikkan harga barang - rakyat akan berkerja keras untuk naikkan pendapatan (bukan kakitangan kerajaan seperti nelayan, petani, penternak, peniaga. naikkan pendapatan dalam erti kata lain naikkan harga barang juga. ikan naik harga...barangan runcit naik harga, ayam daging naik harga, harga makanan di kedai mamak pun naik harga atau harga sama barang sikit. :)

2. Negara kita mewah dengan pendatang asing. duit keluar melimpah-limpah ke negara asal dia orang. barang di malaysia plak masih mampu milik padan dengan gaji dia orang. sebab tu barang naik harga kot....

3. Kos Sara Hidup Bertambah Perlahan2.... Secara Semulajadinya....Orang Akan Bekerja Lebih Untuk Mengejar Kos Semakin Naik. Sekiranya Inflasi Stabil....Harga Terus Naik......Gaji Beberapa Sektor Awam Dan NGO Akan Dinaikkan.... jadi masa akan datang gaji JAGA BANK RM2500 minimum. masa tu pula gula mungkin dah berapa ringgit sekilo.

0 comments:

Post a Comment